מניות הן מניירות הערך המרכזיים וה"מעניינים" ביותר בשוק ההון, עבור סוחרים, משקיעים וצופים מן הצד גם יחד. מניות משקפות בצורה מסוימת את מצבן של חברות ציבוריות שונות ומצביעות על המגמות וההתרחשויות הפנימיות באותה חברה ובתחום בו היא פועלת, כמו גם על מצב השוק והמשק כולו. כמו כן, השקעה במניות היא מאפיקי ההשקעות המרכזיים והאטרקטיביים ביותר מבחינת פוטנציאל תשואה, ולכן סוחפת את עניינם של משקיעים וסוחרים (יומיים וארוכי טווח גם יחד). במסגרת קורס שוק ההון למתחילים לומדים לעומק את כל נושא המניות ואף שיטות שונות לבחירת מניות – מה צריך להכיר, ממה להיזהר וכל מה שנלווה לתחום.

שיטות לבחירת מניות במסגרת קורס שוק ההון למתחילים והחטיבה ללימודי שוק ההון

אחד הקורסים המרכזיים והמומלצים ביותר שאנו מעבירים במסגרת החטיבה ללימודי שוק ההון, הוא כידוע "קורס שוק ההון למתחילים". זהו קורס רחב היקף ועשיר בידע ובתחומים שונים אליהם נכנסים בצורה מעמיקה יותר או פחות. לצד היכרות בסיסית ומעמיקה יותר עם שוק ההון ועולם המסחר הבורסאי, כמו גם תרגול פרקטי של סחר בפועל במערכות מסחר מדומות, גם לומדים לעומק את כל נושא המניות – החל מהיכרות ראשונית עם התחום וכלה כאמור בלמידת שיטות לבחירת מניות.

אין כמובן שיטות בטוחות ומובטחות לבחור מניות "מנצחות", אחרת כולם היו עושים את זה והרווח הפוטנציאלי בתחום היה יורד לאפס. אז מה כן ניתן ללמוד בהקשר זה אשר יהיה יחסית בטוח ו"מוצק"?

ובכן, בתור התחלה נלמד את הבסיס הנדרש בהקשר זה – מה הן מניות, אילו סוגי מניות יש ומה מאפיין כל אחת מהן, מהם דיבידינדים ומתי בעלי מניות מקבלים תגמולים בפועל וכיוצ"ב.

לאחר מכן נוכל כבר לגשת ללמידת שיטות של ממש לבחירת מניות – מהן אסטרטגיות ההשקעה ובחירת המניות של הגדולים והמצליחים שבמשקיעים בעולם בעשרות השנים האחרונות? אילו שיטות עיקריות לבחירת מניות קיימות ונהוגות בשוק ההון? אילו אסטרטגיות ישנן לבחירת מניות עבור תיק השקעות (בניגוד להשקעות נקודתיות במניות מסוימות בלבד, מחוץ להקשר של תיק ההשקעות הכולל)? אילו שיטות ישנן להערכת שווי של מניה? מה חשוב להכיר בכל הנוגע לרגולציות של מדינות כמו סין או ארצות הברית או ארגונים כמו האיחוד האירופאי, בהקשר של השקעה במניות?

על כל השאלות הללו ועוד ניתנות תשובות מקיפות ומעמיקות במסגרת קורס שוק ההון למתחילים מטעם האקדמיה לפיננסים. לאחר מכן, ניתן גם להמשיך לקורסים מתקדמים יותר, כולל אפשרויות של קורסים העוסקים ספציפית באסטרטגיות השקעה ובחירת מניות ספציפיות, אותן ניתן ללמוד לעומק ובהן ניתן להתמקצע לאורך זמן.

לסיכום, מניות הן ללא ספק מסוגי ניירות הערך החשובים והמעניינים ביותר, המהווים נושא בפני עצמו בתוך העולם הנרחב של שוק ההון. נושא שחשוב ללמוד ולהכיר לעומק עבור כל מי שמתעניין בשוק, בטח ובטח עבור מי שמושקע בשוק ושואף לכלכל צעדיו בחכמה.

המאמר פורסם ב-30.4.2024