שנת 2021 היא מבחינות רבות שנה יוצאת דופן ביחס לשנים האחרונות, כמו גם ביחס למרבית השנים בעשורים האחרונים, בין היתר בעקבות מגפת הקורונה אשר עדיין כאן ומשתקת במובנים שונים את הכלכלה והמשק בארץ ובעולם. לכן נדרשת גם התייחסות מיוחדת לכל נושא הכלכלה והפיננסים בשנה זו, בה המערכת הכלכלית (ועימה העתיד שלנו ושל ילדינו) מצויים כולם במצב חסר תקדים מבחינת אי הוודאות המאפיינת את המערכת כולה. בעוד אחת הדרכים המתבקשות להתמודד עם המצב יוצא הדופן הזה היא באמצעות לימודים מקצועיים ומעמיקים יותר של תחומים רלבנטיים שונים, להלן כמה מהקורסים המרכזיים שאנו מעבירים כאן בתחום של שוק ההון, קורסים אשר רלבנטיים כיום יותר מתמיד ויכולים לסייע לכם לצלוח ביתר הצלחה תקופה מאתגרת זו (יש לציין כי מרבית הקורסים הללו מוצעים גם במסגרת של קורס דיגיטלי המועבר באופן אונליין במלואו):

אנליזה והערכת שווי חברותקורס אנליזה והערכות שווי מעניק למשתתפים בו (מיועד גם לאלו אשר אינם מחזיקים בכל ידע או הכשרה קודמים בעולם הכלכלה והפיננסים או שוק ההון) את הכלים הנדרשים על מנת לדעת לקרוא ולנתח דוחות כספיים של חברות ציבוריות – אחד ממקורות המידע הישירים, הזמינים, החשובים והמשמעותיים ביותר עבור כל מי שמעוניין לפעול בשוק. כיום במיוחד חשוב לדעת כיצד לקרוא ולנתח דוחות כספיים, שכן הם מכילים מידע רב המאפשר להסיק בנוגע למצבן של חברות והמניות המייצגות אותן, ולאופן בו אותן חברות הצליחו להתנהל עד כה במשבר (ולכן גם בנוגע לסיכוייהן לשרוד את השנה הקרובה בשלום…)

פסיכולוגיה בהשקעותהיבט נוסף אשר הופך חשוב, רלבנטי ומעניין מאין כמוהו בימים אלו בשוק ההון הוא ההיבט הפסיכולוגי. כל מי שהתעניין אי פעם בשוק ההון וודאי יודע כי הפסיכולוגיה האנושית משחקת תפקיד מרכזי ומשמעותי ביותר בשוק ובאופן קבלת ההחלטות של אינספור משקיעים וסוחרים, החלטות המשפיעות ישירות (או בעקיפין) גם עלינו ועל ההחלטות הנכונות מבחינתנו. קורס "הפסיכולוגיה של ההשקעות" מתייחס בהרחבה להיבט חשוב זה של עולם ההשקעות וכיום יתייחס ישירות גם למצב הנוכחי ולאופן בו הוא משפיע על שיקוליהם של משקיעים וסוחרים בשוק ההון.

שוק ההון למתחיליםקורס זה הוא כמובן גולת הכותרת של חטיבת לימודי שוק ההון, שכן הוא מהווה קורס מבוא בסיסי מצד אחד (כזה בו לומדים את הכל מההתחלה ללא הנחות לגבי ידע מוקדם של המשתתפים), אך מעמיק, יסודי ונרחב ביותר מצד שני. קורס זה הוא המומלץ עבור כל מי שמעוניין להיכנס לעולם של שוק ההון בצורה המלומדת והמושכלת ביותר, להבין בגדול את השוק ו"מי נגד מי" ואז להתחיל וללמוד בהדרגה וביסודיות את עולם המסחר הבורסאי, כולל תרגול נרחב ומעמיק של טכניקות המסחר וההשקעה הנלמדות. במיוחד עבור ימים אלו בהם חוסר הוודאות המושל בכיפה אף גדול יותר מאשר בדרך כלל, זהו קורס מתבקש, מקצועי ומעמיק אשר מעניק לתלמידים והתלמידות ארגז כלים רחב ומבוסס, ואת הידע, הכלים ואף הניסיון המעשי הנדרשים על מנת להתנהל בשוק היום, ולהצליח לקבל החלטות גם אל מול אינספור הנתונים היומיומיים החדשים המתקבלים מהשוק, אשר עלולים לבלבל כל אחת ואחד.

שוק ההון למתקדמיםקורס מתקדם זה מיועד הן לאלו אשר סיימו את קורס שוק ההון למתחילים ומעוניינים להתקדם ולהעמיק את פעילותם בשוק והן עבור מי שמגיע ללימודים אלו עם ניסיון וידע קודם, ואינו מעוניין להתחיל בקורס למתחילים. במסגרת הקורס למתקדמים נלמד התחום של השקעות ערך, הכולל למידה ויישום של כלים שימושיים ומעשיים לבחירת ניירות ערך מסוגים שונים, רובם ככולם נסמכים על מודלים מקצועיים מתקדמים שונים.

המאמר נכתב ב-26.02.2021