בין מגוון סוגי רישיונות הפיננסים עבורם אנו מציעים הכנה מעמיקה ומקיפה, רישיון ייעוץ השקעות הוא אחד מהבסיסיים והנגישים ביותר. זאת הן מבחינת מסלול הלימודים וההכנה הנדרש והן מבחינת העיסוק עצמו. גם אם אין לכם יותר מדי זיקה לתחומים כמו כספים ופיננסים, קיים סיכוי לא רע כלל כי תוכלו להתמחות בייעוץ השקעות ולמצוא עצמכם עם מקצוע אטרקטיבי חדש בתוך פחות משנה מהיום.

מה כולל העיסוק השוטף בייעוץ השקעות ומה מצריך המסלול לקבלת רישיון בתחום עיסוק זה? רבות ורבים המגיעים אלינו נרשמים לקורס הכנה אחד לא מחייב וללא ציפיות גדולות, ומוצאים כי בלי ששמו לב הם כבר לומדים עוד קורסי הכנה ממוקדים, כל הדרך לקבלת הרישיון. אם זה קורץ לכם או נשמע לכם מעניין – זה לא בשמיים כלל!

מהו ייעוץ השקעות?

לאחר קבלת רישיון ייעוץ השקעות ניתן למצוא תעסוקה בתחום במגוון רחב של ארגונים ובתי עסק שונים, דוגמת בתי השקעות, קרנות גידור ובנקים. ניתן כמובן גם לייעץ באופן פרטי ועצמאי, למרות שלרוב נהוג לצבור מעט ניסיון בתחום לפני שפותחים עסק עצמאי.

יועצי השקעות, כתוארם כן הם, מייעצים ללקוחותיהם בנוגע למה כדאי ולא כדאי לעשות עם הכסף והנכסים שלהם. האם להשקיע במניות או באגרות חוב? כמה מתיק ההשקעות כדאי לחשוף לרמת סיכון נמוכה, בינונית או גבוהה? מה משמעותה של הריבית הגבוהה במשק בהקשר של בחירת מסלולי השקעות? וכיוצ"ב. יועצי השקעות בקיאים ומבינים במסלולים והאפשרויות השונות להשקעת כספים, ויודעים לזהות את היתרונות והחסרונות, הסכנות והדברים אליהם כדאי לשים לב מבעוד מועד.

בניגוד למנהלי תיקי השקעות, יועצי השקעות אינם מתערבים טכנית בניהול כספיהם של לקוחותיהם, אלא אך ורק מייעצים. מנהלי תיקי השקעות – רישיון שונה אליו יכולים יועצי השקעות לבצע השלמה מהירה יחסית, הם כבר אנשי המקצוע אשר גם מנהלים טכנית בפועל את כספי לקוחותיהם ומבצעים את הפעולות עליהן המליצו להם.

מה נדרש על מנת לפתח קריירה בייעוץ השקעות?

על מנת לעסוק בייעוץ השקעות באופן רשמי, חוקי ומקצועי, יש להחזיק ברישיון יועץ השקעות מטעם המדינה. לשם כך יש לעבור בהצלחה חמישה מבחנים מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר. אלו המבחנים אליהם אנו מציעים כאן באקדמיה הכנה נרחבת וממוקדת, המבטיחה סיכויי מעבר גבוהים במיוחד.

המעוניינים ברישיון ניהול תיקי השקעה יוכלו לבצע השלמה מהירה יחסית, של מבחן גמר אחד, על מנת לקבל גם רישיון ניהול תיקים.

מלבד למעבר הבחינות נדרש להשלים תקופת התמחות בת שישה חודשים (תשעה עבור רישיון ניהול תיקים).

ברגע שמקבלים את הרישיון – זהו. ניתן כבר לנסות ולהתקבל למשרות ייעוץ השקעות בגופים וארגונים שונים, או לפתוח בקריירת ייעוץ כעצמאיים.

אם משהו מכל זה מדבר אליכם – צרו עימנו קשר ובואו לנסות. משיעור לשיעור תרגישו איך הסיפור הופך אפשרי ונגיש עבורכם, ואיך בלי לשים לב אתם הופכים ליועצי השקעות בתוך כמה חודשים ספורים. זה באמת יכול להיות עד כדי כך פשוט…

המאמר פורסם ב-01.08.2024