עולם ההיי טק מהווה את אחת הכתובות הפופולאריות והמבוקשות ביותר על ידי צעירים ומבוגרים כאחד, השוקלים כיום באיזה תחום להתמחות או לאיזה תחום להסב את עיסוקם המרכזי. כאן באקדמיה לפיננסים אנו מציעים קורס מתומצת ומומלץ ביותר, המכשיר להתחיל ולעבוד כבר בקרוב כאנליסטים בחברות הייטק וחברות פיננסים גם יחד.

דאטה אנליסטים – מנתחי נתונים, הם אנשי מקצוע אשר הביקוש להם בשוק בענפים כמו פיננסים והייטק רק הולך ועולה לאורך השנים האחרונות. מה הופך הכשרה בתחום זה לאטרקטיבית כל כך מבחינה תעסוקתית ועל אילו מסלולי תעסוקה וקריירה עשוי להעלות אותנו קורס מסוג זה?

הכישורים לברור ולנתח פיסות מידע בעידן של הצפה חסרת תקדים – דאטה אנליסט

הצורך והביקוש היציב והעולה בהתמדה למנתחי נתונים (דאטה אנליסטים) בענפים שונים במשק, בפרט ענפי הפיננסים מצד אחד וההייטק/ביוטק מצד שני, מתברר בבהירות כאשר יורדים לעומק התפקיד ומה שמרכיב את העיסוק היומיומי של המחזיקים בו.

דאטה אנליסטים – מנתחי נתונים/מידע בעברית, מתמחים בביצוע מחקר, ברירת אינפורמציה וניתוח המידע המתקבל. זאת במטרה לייצר תובנות והבנות, להתוות מדיניות רצויה לארגון בהיבטים צרים מסוימים, לפתח תהליכים הקשורים להחזקה ועיבוד של נתונים ולנפק המלצות מושכלות לביצוע עבור הדרג הניהולי.

כאשר לוקחים בחשבון את המאפיינים של העידן והתקופה בהם אנו חיים, החשיבות של מנתחי נתונים הופכת ברורה ביותר – אולי יותר מכל דבר אחר, מאפיין מרכזי ובולט של התקופה הוא הצפה חסרת תקדים של מידע. כל אחד מאיתנו ובמיוחד ארגונים וחברות, חשופים כיום להרבה יותר אינפורמציה ממה שאנחנו בכלל מסוגלים לעבד ולתפוס. כאשר מדובר בארגון ובפרט בבית עסק למטרות רווח, ניתוח מושכל ומקצועי של הררי המידע הללו הוא הכרחי ממש, לא פחות מכך.

מצד אחד, בכלל לא טריוויאלי כיצד לברור ולנתח את המידע הרלבנטי מהאוטוסטרדה האינסופית של מידע אליה לכולנו יש גישה. מצד שני, חשוב מאוד לברור אותו בצורה טובה ולנתח אותו באופן מושכל ומקצועי, כזה המתאים ספציפית למאפיינים ולמטרות של אותו ארגון ספציפי.

לכן, אנשי מקצוע המתמחים בדיוק בכישור זה – ברירה וניתוח של מידע רלבנטי, הם מבוקשים וחשובים מאין כמוהם (וימשיכו להיות כך גם בעתיד הנראה לעין).

מגוון עצום של אפשרויות תעסוקה

בוגרי קורס דאטה אנליסט ואנשים אשר לומדים ומתמחים בניתוח מידע, נהנים מהיצע אפשרויות תעסוקה כמעט חסר תחרות בעולם הפיננסים וההייטק כיום.

כאמור, כל ארגון, בין אם מדובר בחברה (בית עסק) או בארגון ציבורי, זקוק כיום נואשות לשירותי ניתוח מידע מתקדמים ומקצועיים. ככל שכמויות המידע בעולם רק ימשיכו לצמוח בקצב אקספוננציאלי בשנים הקרובות, כך הצורך בניתוח דאטה מקצועי רק ילך ויעלה.

אז מהן אפשרויות התעסוקה הרלבנטיות עבור מנתחי הנתונים והמידע של המחר? בעצם, כל ארגון וחברה בעולם הכספים והפיננסים, ההייטק והביוטק גם יחד. בקיצור – ענפים שלמים במשק, אליהם כולנו היינו שמחים להתברג…

המאמר פורסם ב-30.4.2024